دفاع تمام قد احمدی نژاد از اطرافیان: در حاشيه جلسه هيات دولت در واکنش به دستگیری ها:

موضوعي كاملا سياسي و با هدف اعمال فشار به دولت است -

كابينه، خط قرمزي است كه اگر بخواهند به آن دست اندازي كنند در مقابل آن به وظايف قانوني خود عمل خواهم كرد

یزدفردا :طی مصاحبه ای در حاشيه هيئت دولت:رييس جمهور با تاكيد بر اينكه كشور نيازمند وحدت، همدلي و دلسوزي است و دولت بر همين اساس تاكنون در مقابل همه اتهامات موضع سكوت اتخاذ كرده است، تصريح كرد: اگر مجموعه اقداماتي كه اخيرا با اهداف سياسي و به منظور اعمال فشار بر دولت آغاز شده ادامه يابد و به بهانه‌هاي گوناگون اعضاي كابينه متهم شوند، وظيفه اخلاقي، قانوني و ملي دارم كه مقابل اين اقدامات ايستاده و از حقوق همكاران خود دفاع كنم.

دكتر محمود احمدي نژاد ظهر امروز (چهارشنبه) در حاشيه جلسه هيات دولت در جمع خبرنگاران در پاسخ به سوالي مبني بر دستگيري‌ها و اتهاماتي كه عليه دولت در روزهاي اخير مطرح شده است و اينكه آيا دولت همچنان به موضع سكوت خود ادامه خواهد داد؟ اظهار داشت: كشور به وحدت و همدلي نياز دارد و با توجه به شرايط حساس منطقه و جهان و تاكيدات مكرر مقام معظم رهبري بر همدلي و همكاري موضع دولت همچنان سكوت است.

دكتر احمدي نژاد تصريح كرد: مجموعه تحركاتي كه عليه دولت انجام مي‌شود، موضوعي كاملا سياسي و با هدف اعمال فشار به دولت است و اگرچه موضع دولت همچنان سكوت است اما بالاخره اگر بخواهند به بهانه هاي گوناگون همكارانم را در كابينه متهم كنند در اين صورت ديگر وظيفه قانوني، اخلاقي و ملي خود مي‌دانم كه در مقابل آن ايستادگي كرده و از همكاران خود دفاع كنم.

رييس جمهور تاكيد كرد: كابينه، خط قرمزي است كه اگر بخواهند به آن دست اندازي كنند در مقابل آن به وظايف قانوني خود عمل خواهم كرد، ضمن اينكه معتقدم تكرار اتهام‌پراكني‌ها حتما به كشور آسيب خواهد زد و اميدوارم به خاطر مطامع سياسي به اين دست رفتارهاي خود ادامه ندهند.

دكتر احمدي نژاد با بيان اينكه فضاي كشور بايد با نشاط و فضاي كار، همدلي و دلسوزي باشد، گفت: دولت تا به امروز در مقابل همه هجمه‌ها و اتهامات سكوت كرده است و از اين به بعد هم بنا بر سكوت دارد اما اگر به اين نتيجه برسد كه كشور در خطر آسيب جدي قرار دارد موظف هستم مسائل را با مردم در جريان بگذارم و به وظايف قانوني خودم عمل كنم كه اميدوارم كار به آنجاها نرسد.

رييس جمهور با اشاره به اتهامات فراواني كه از قول برخي افراد دستگير شده عليه دولت مطرح شده است، گفت: البته در برخي از اين دستگيري‌ها اشكالاتي وجود داشت كه اين موارد را به رييس قوه قضاييه اعلام كرده‌ام ضمن اينكه موارد و شايعاتي كه هر روز تكرار مي‌شود طبيعي است كه در كار دولت و كشور اثر مي‌گذارد و موجب نگراني مردم و مسئولين مي‌شود.

رييس جمهور در پاسخ به سوال ديگري درباره برنامه‌هاي دولت در سال جهاد اقتصادي با بيان اينكه سال جهاد اقتصادي بدين معناست كه بايد عملكرد بيشتري نسبت به سال قبل در بخش اقتصاد داشته باشيم، اظهار داشت: در همين راستا دولت همه توان خود را متمركز كرده و از هفته اول بعد از تعطيلات نوروز كارها را با شتاب آغاز كرده و به جلو مي‌برد.

دكتر احمدي نژاد با اشاره به تكميل فرآيند عملياتي شدن قانون بودجه سال ٩٠ در 18 خرداد ماه ادامه داد: اگر چه بخش‌هايي از بودجه در اختيار دولت قرار گرفته بود اما دولت در عمل از 18 خرداد به بعد بودجه را به صورت كامل در اختيار داشته است.

رييس جمهور با بيان اينكه برنامه‌هاي گوناگون دولت در بخش اقتصاد و سرمايه گذاري به سرعت در حال پيشرفت است، گفت: در هفته صنعت 464 طرح بزرگ صنعتي افتتاح مي شود و اين روند تا پايان سال علاوه بر بخش صنعت در بخش كشاورزي و مسكن نيز ادامه خواهد داشت. همچنين موضوع هدفمند كردن يارانه‌ها و حلقه هاي تكميلي آن در بخش صنعت، كشاورزي و مديريت مصرف با همكاري مردم به خوبي جلو مي‌رود.

دكتر احمدي نژاد خاطرنشان كرد: در سال جاري دولت مصمم است به عنوان يك شاخص در بخش اشتغال كه به نحوي نتيجه مجموعه فعاليت هاي اقتصادي است ركورد جديدي به ثبت برساند. سال گذشته در زمينه ايجاد اشتغال از مرز يك ميليون و ششصد هزار شغل عبور كرديم و دولت برنامه‌ريزي كرده است براي كنترل نرخ بيكاري امسال و سال اينده 2 ميليون و پانصد هزار شغل ايجاد كند.

رييس جمهور ايجاد اشتغال را نيازمند عزم همگاني دانست و با تاكيد بر اينكه براي ايجاد اشتغال بايد همه دست به دست هم داده و فضاي كشور را به فضاي كار و تلاش و پيگيري تبديل كنند اظهار داشت: دولت متعهد است همه توان خود را در اين زمينه به كار گيرد و اين كار را هم مي‌كند اما اين به تنهايي كفايت نمي كند و ضرورت دارد همه دستگاهها كمك و همكاري كنند تا اين موضوع به سرانجام برسد و اگر قرار باشد كه فقط دولت كار كند و عده اي هر روز براي دولت مساله و مشكل درست كنند و مدام فضاي تخريبي عليه دولت ايجاد كنند اين حتما آثار منفي خواهد داشت.

رييس جمهور در ادامه با اشاره به تاكيد مقام معظم رهبري مبني بر لزوم رعايت حقوق و آبروي اشخاص به خصوص در روندهاي قضايي خاطرنشان كرد: شخصيت افراد به خصوص اعضاي دولت كه 24 ساعته مشغول كارند و فرصت نمي‌كنند كه از خود دفاع كنند بايد مورد توجه باشد و همگان كمك كنند تا حريم ها و حرمت ها و آبروها حفظ شده و آرامش برقرار شود تا بتوان كار بيشتري انجام داد.

دكتر احمدي نژاد همچنين در پاسخ به سوالي درباره ادغام وزارتخانه‌ها گفت: حجم دولت بايد كوچك شود و با توجه به تغيير شرايط كشور، نيازها، حوزه مسووليت ها، اختيارات و وظايف دولت نسبت به 50 سال قبل نيازمند سازماندهي و نوسازي جديدي هستيم كه بخشي از آن از طريق اين ادغام‌ها صورت خواهد گرفت.

رييس جمهور با اشاره به اينكه تفاهم خيلي خوبي بين مجلس و دولت هم در بحث وزارت راه و مسكن و هم در موضوع 5 وزارتخانه‌اي كه امروز ادغام شده و تبديل به دو وزارتخانه جديد شدند صورت گرفت، افزود: گام هاي ديگري هم هست كه بايد با همكاري هم برداشته شود.

دكتر احمدي نژاد با تاكيد بر اينكه كارها بايد با همدلي و همكاري انجام شود، اظهار داشت: بحث هاي دولت هميشه بحث هاي تخصصي بوده و در پيگيري اداره كشور غير از بحث هاي كارشناسي و تخصصي هيچ چيزي را دخالت نمي دهد. هر جا كه بحث ها تخصصي باشد تفاهم، همدلي و همكاري هست و اميدوارم هميشه همين فضا وجود داشته باشد تا بتوانيم عرصه خدمتگزاري به مردم را توسعه دهيم و كشور عزيزمان بتواند هر روز به پيشرفت هاي جديدي دست يابد.

رييس جمهور در ابتداي اين مصاحبه عيد مبعث را به ملت ايران، جامعه بشري و عالم هستي تبريك گفت و تصريح كرد: عيد مبعث تا امروز بزرگترين حادثه عالم هستي است. در عيد مبعث همه راه هاي آسمان به روي بشر باز شد و با بعثت پيامبر گرامي اسلام همه فرصت‌ها و ظرفيت‌ها براي تعالي انسان در اختيار او قرار گرفت.

دكتر احمدي نژاد پيامبر اعظم را مظهر كامل خداي متعال و مجراي جاري شدن همه لطف و رحمت الهي بر جامعه بشري دانست و خاطرنشان كرد: حضرت محمد (ص) متعلق به همه موجودات و همه هستي به خصوص انسان است و با بعثت پيامبر فرصت براي رسيدن بشر به نقطه اوج كمال انساني در اختيار او قرار گرفت. انشاءالله بعثت پيامبر با حكومت جهاني انسان كامل كه بشر در آن از همه ظرفيت‌هايش استفاده خواهد كرد، تكميل خواهد شد.

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا